Results 1 to 6 of 6

Thread: Provsen's Mx5 van 1991

Provsen's Mx5 van 1991

Hey, van de jaar heb ik mij een mazda mx5 aangeschaft om in te schrijven als oldtimer. Op het eerste gedacht dacht ik meer aan een jaguar xj6 te kopen maar, mijn vriendin heeft het in mijn kop gekregen voor een mazda mx5 te kopen.
    Ik moet zeggen ben heel tevreden van mijn keus. zalige auto om mee te rijden en zeker met het goede weer! Ben er zot van. Hij is in het aquatic blue geen origineel kleur dus, en heeft niks van opties, ideaal als oldtimer. Niks kan kapot gaan dan ook.

De vorige eigenaar had hem herspoten om roest tegen te gaan, ik denk echter dat ie een ongeluk mee heeft gehad. Sinds alles beetje scheef zit. Maar bon dat maakt de charme groter zeker? Maar bon heb hem nu al sinds mei en heb er al 2000km plezier meegehad. Niet slecht om enkel de zondag mee buiten te komen met het mooi weer.

Maar sinds dat foto's meer spreken dan woorden, gaan we beginnen met onze spam ;)

Dit was de dag van aankoop:

vanaf toen dacht ik dat deze lichten niet passen bij de auto. Dus heb ze stilaan omgebouwd naar de originele:

Paar foto's van rondom met de originele velgen toen nog:

Dan hebben we hem een beetje dichter bij moeder aarde gebracht en de oz turbo's die ik erbij gekocht heb gemonteerd een veel beter zicht onmiddelijk:

De zelf gemaakte rolbeugel die erop zat vond ik ook helemaal niks dus heb dan maar een style beugel gekocht die beter bij de vormen pastte en incl windscherm amai dat helpt enorm vergeleken met zonder.

En dit was overlaatst bij de oaserit.

We hebben ook al kleine dingen vervangen zoals het interieur, de zetels waren gescheurd. de nieuwe die hebben in de hoofdsteun speakers zitten, amai dat is ook tof voor als je cabrio rijdt. wereld van verschil. De ruitenwisser armen heb ik ook herspoten die waren lelijk en aan het roesten. De gewone speakers en headunit heb ik ook vervangen door boxen van focal en een pioneer radio met alles er op en er aan wel enkel din sinds ik dubbel din niet vind passen in de auto ;).

De toekomst plannen zijn:

Airride die zal er aan komen in mei of juli volgend jaar
    nieuw dakje want deze is versleten.
    volledig nieuwe uitlaatlijn van voor naar vanachteren
    De velgen eens vervolledigen met centercaps en de randen opnieuw polijsten etc.
    Rs lipje en sideskirts.
    De reflectoren die nu nog niet branden, lampjes in monteren en aansluiten
    Subwooferke in de koffer.

en het belangrijkste van allemaal!!!

Hem rijdend houden

Nog ne mazda oldtimer
    Leuke plannen, succes ermee
    My ex-projects:
    - Mitsubishi Eclipse: http://www.twa-style.be/album.php?albumid=102
    - Mitsubishi Evo X MR: http://www.twa-style.be/showthread.php?22217-Luv4DSM-s-Lancer-Evolution-X-MR
    My new project:
    - Mazda LHD RX7 FD:
    http://www.twa-style.be/showthread.php?25858-Luv4DSM-s-LHD-RX7-FD3S

nos vs. turbo: "...bottles are for babys, real men get blown..."

Quote Originally Posted by Luv4DSM View Post
    Nog ne mazda oldtimer
    Leuke plannen, succes ermee
    dank je Jah komen nog kleine dingetjes aan dit jaar zoals gele lampen in de koplampen lekkere oude look geven ;) de reflectoren heb ik ook omgebouwd die zien er nu ook goed uit in de donker US effect alleen zijn de achterste reflectoren niet rood.

Gezien op de m&g en zag er al leuk uit.

En dan da lelijk mistlicht achteraan nog inwerken in de achterlichten en da komt goe
    The 4 Constants in Road Racing are...
    1. UNDERSTEER - is when you hit the wall with the front of the car.
    2. OVERSTEER - is when you hit the wall with the rear of the car.
    3. HORSEPOWER - is how fast you hit the wall.
    4. TORQUE - is how far you move the wall when you hit it.